مدرسه روابط عمومی

پروسه سئو پی آر (SEO PR)

سئو (SEO) چیست؟ این عبارت مخفف سه واژه (Search Engine Optimisation)  به معنای بهینه سازی برای موتورهای جستجو می باشد. اما فکر کنم با این جمله قطعا متوجه نشدید سئو چیست. زمانی که شخصی می خواهد سایتش بازدید کننده بیشتری را به خود جذب کند از دو راه می تواند این کار را انجام دهد:

1. تبلیغات بنری در سایت ها، بلاگ ها و ... با پرداخت هزینه

2. سئو

مساله از اینجا شروع شده که بالغ بر 80 درصد از ورودی سایت ها از طریق موتور جستجوی گوگل سایت را پیدا می کنند. پس باید در نظر داشته باشید که سئو (SEO) کاری می کند که سایت در موتورهای جستجو بهتر شناخته شود.

خوب حالا روابط عمومی اینجا چه کاره هست؟

گوگل اخیرا تغییراتی در الگوریتم های جستجویش داده که دیگر بسیاری از قواعد سئو جواب نمی دهد. خوب این یعنی چه؟

یعنی اینکه باید از تکنیک های روابط عمومی نیز به عنوان چاشنی قواعد سئو (SEO) استفاده کرد که بتوان از فعالیت سایت نتیجه گرفت.

این حوزه جدیدی در روابط عمومی است که برای اولین بار در مقاله ای تحت عنوان سئو نیاز روز روابط عمومی ایران، توسط بنده در سایت کاوشگران روابط عمومی مطرح شد و مقالات زیادی در این مورد ترجمه شده که در نشریات و سایت های معتبر روابط عمومی منتشر شده است.

برای مطالعه مقالات می توانید به سایت هایی که لینک آنها در سمت راست وبلاگ درج شده، مراجعه کنید.

نوبت خواننده
نام شریفتان :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :