مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.
مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

مدرسه روابط عمومی- مرجع تخصصی آموزش و مشاوره «روابط عمومی»

برای برگزاری دوره های تخصصی و مشاوره در زمینه روابط عمومی، روابط عمومی آنلاین،هوش مصنوعی، بازاریابی محتوا، رسانه های اجتماعی، سئو پی آر، تبلیغات، ارتباطات و امور فرهنگی با شماره همراه: 09331178144 تماس حاصل فرمایید.

شناخت شخصیت کمالگرای وسواسی در ارتباطات انسانی

«مدرسه روابط عمومی»- شخصیت وسواسی کمالگرا یکی از شخصیت های مشکل ساز در ارتباطات انسانی به شمار می رود. این شخصیت ها خوب هایی هستند که از زندگی لذت نمی برند. بنابراین باید به این شخصیت ها توجه ویژه ای داشت و با شناخت عمیق تری نسبت به کنترل آنها اقدام کرد. 


همان طور که از اسمش مشخص است، افراد این تیپ همیشه دنبال بهترین ها هستند در حقیقت آدم های آرمان گرایی هستند که خیلی برای شان مهم است خوب باشند. 

این افراد می خواهند همیشه در زندگی نقش پسر خوب یا دختر خوب را بازی کنند.دیگران نیز از اینگونه افراد انتظار دارند که همیشه آدم خوبه باشند، مثلا والدین همیشه او را به عنوان پسر خوب یا دختر خوب می شناسند. همواره برای شان درست و غلط مهم است، یعنی همیشه می خواهند کارهای شان درست و بهترین باشد.

اگر زمانی بفهمند کار نادرست یا اشتباهی کرده اند، کاملا به هم می ریزند. همیشه یک ترس درونی از اشتباه کردن در آن ها وجود دارد.

این افراد سرزنش های درونی فراوانی دارند به همین دلیل همیشه در درون شان احساس گناه و سرزنش می کنند. همیشه فکر می کنند، باید کاری انجام دهند که بهتر شوند. این آدم ها در تمام طول زندگی شان به دنبال انجام کارهایی هستند که مفید باشد. این آدم ها معمولا از لحظات شان لذت نمی برندو نمی توانند در همان لحظه باشند یعنی همیشه در آینده به دنبال نتیجه هستند. تنها وقتی به نتیجه برسند احساس خوبی خواهند داشت که البته این احساس خوب موقت است چون وقتی نتیجه ای به دست می آید دیگر تمام است و تلاش برای نتیجه دیگری آغاز می شود. مدام در حال ارزیابی خودشان هستند و مدام در ذهن شان در حال پرسیدن سوال هایی مانند من به اندازه کافی خوب هستم؟ یا من به اندازه کافی کار می کنم؟ یا...هستند یعنی همیشه در درون شان دادگاهی برپاست.


بسیاری از اوقات ناراضی و سرخورده و ناراحت هستند چون یک آدم کما ل گرا انتظارات و توقعات زیادی از خودش، دیگران و دنیای پیرامون دارد. مرتب میزان پیشرفت شان را ارزیابی می کنند. همیشه نگاه شان این است که یا همه یا هیچ . یعنی فکر می کنند، تنها یک راه درست وجود دارد.

برای این آدم ها قوانین و چهارچوب ها خیلی مهم است. آنقدر به دنبال بی نقص ها و کامل ها هستند که چندان از زندگی لذت نمی برند.

ذهن خیلی شلوغی دارند. نظم و هماهنگی و همیشه مرتب وبا برنامه بودن برای شان خیلی مهم است.



چطور کمال گراها را بشناسید؟


۱. باید و نباید از واژ ه هایی است که زیاد استفاده می کنند مثلا تو باید به من زنگ می زدی یا تو باید...

۲. این افراد دوستان و ارتباطات کمی دارند(ممکن است دوستان صمیمی خاص داشته باشند ولی مسلما تعداد آن ها کم است)

۳. به راحتی کسی را نمی پذیرند و چون نگاهی عیب جو دارند به محض پیدا کردن ایرادی او را کنار می گذارند.

4. خیلی آدم های کنترل گری هستند این موضوع را به خصوص کسانی که با آن ها زندگی می کنند متوجه می شوند.

5. مدام می خواهند، رفتار دیگران را اصلاح کنند به خصوص وقتی نقص ها و ناپختگی های دیگران را می بینند شروع به غرزدن و انتقاد کردن می کنند.

6. بیشتر در حال گوشزد کردن نقص های دیگران هستند نه تشویق کردن آن ها.

7. اگر کاری را به آن ها واگذار کنند به نحو احسن انجام می دهند.



نشانه های رفتاری

۱. همیشه در تصمیم گیری مشکل دارند چون از اشتباه کردن می ترسند. تصمیم گیری قطعی برای شان سخت است مثلا وقتی می خواهند لباس بخرند بارها و بارها مغازه های مختلف را می بینند با دیگران مشورت می کنند بالاخره نمی توانند به راحتی تصمیم بگیرند.

۲. مدام از دیگران ایراد می گیرند.

۳. از این که مورد انتقاد قرار بگیرند می ترسند، وقتی انتقادی را می شنوند ناراحت می شوند.

۴. پذیرش کمی دارند.

۵. معمولا هم نسبت به خودشان وهم دیگران نوعی خشم و عصبانیت دارند چون نقص ها را می بینند.

۶. تحمل عقاید متفاوت را ندارند و فقط نظر خودشان را درست می دانند.

۷. مقداری خودخواه هستند یعنی فقط خودشان را قبول دارند.

یکی از وظایف ما این است که باید این شخصیت ها را بشناسیم و تا حد امکان آن را مهار کنیم. برای مهار این شخصیت ها نیاز به آموزش و مشاوره است و ما می توانیم در مجموعه مدرسه روابط عمومی در این زمینه به شما کمک کنیم. با ما تماس بگیرید. 

تکنیک اسمارت در آموزش مادام العمر روابط عمومی

«مدرسه روابط عمومی»- تکنیک SMART یکی از تکنیک های برنامه ریزی شخصی است که می تواند در روابط عمومی نیز کاربرد داشته باشد. این تکنیک می تواند برای کسانی که در رسیدن به اهداف روابط عمومی شان با شکست روبرو شده اند موثر باشد. به ویژه زمانی که نیروی انسانی شما با مشکلاتی روبرو شده اند و آموزش تکنیک های ارتقای شخصی می تواند به آنها کمک کند تا وضعیت خود را بهبود دهند. در واقع پایه هر شکستی احتمالاً مشکل از انتخاب اهداف نامناسب و غیرقابل دسترس بوده است. در این یادداشت، با تکنیک SMART آشنا می‌شویم که به شما در تعیین اهدافی دقیق، قابل‌اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، نتیجه‌گرا و زمان‌دار کمک می‌کند.


اهدافی که اصطلاحا باهوش باشند، نه کودن!

حقیقت اینجاست که اغلب افراد اهدافی کلی، مبهم، دور از دسترس و غیرقابل‌اندازه‌گیری تعیین می‌کنند. این نوع اهداف مانند کودکانی ناقص‌الخلقه هستند که هیچگاه به ثمر نمی‌رسند. اما با استفاده از تکنیک SMART، می‌توانید اهدافی باهوش و قدرتمند تعیین کنید که شما را به سوی موفقیت رهنمون می‌شوند.


ویژگی‌های یک هدف SMART:


  1. مشخص و روشن: هدف خود را به طور دقیق و شفاف بیان کنید.
  2. قابل‌اندازه‌گیری: معیارهای سنجش پیشرفت و موفقیت خود را تعیین کنید.
  3. دست‌یافتنی: هدفی را انتخاب کنید که با توانایی‌ها و منابع شما تناسب داشته باشد.
  4. نتیجه‌گرا: بر نتایج و دستاوردهای نهایی تمرکز کنید.
  5. زمان‌دار: برای رسیدن به هدف خود، زمان‌بندی مشخصی تعیین کنید.
  6. با به‌کارگیری تکنیک SMART، شانس خود را برای رسیدن به اهدافتان به طور چشمگیری افزایش می‌دهید.

نحوه طرح موضوع از جانب روابط عمومی

مخاطبان روابط عمومی در درون سازمان در واقع بزرگسالانی هستند که نیاز به آموزش مادام العمر دارند و روابط عمومی باید بتواند این آموزش را به آنها ارائه دهد. برای این کار باید موارد ذیل را در نظر داشته باشید: 

  • از لحنی جذاب و ترغیب‌کننده استفاده کنید.
  • به مخاطبان خود بگویید که تکنیک SMART چه فوایدی برای آنها دارد.
  • از مثال‌های ملموس برای توضیح تکنیک SMART استفاده کنید.
  • خوانندگان را به استفاده از تکنیک SMART تشویق کنید.
  • از هشتگ‌های مرتبط برای افزایش دیده شدن مطلب خود استفاده کنید.