-
داستان روستایی، مار، روباه و شکارچی؛ داستانی برای عبرت یا داستانی برای بدآموزی
شنبه 9 مرداد 1400 09:40
«مدرسه روابط عمومی»- اینبار نمی خواهم داستانی بگویم و بعد نتیجه بگیرد. می خواهم داستان را تعریف کنم و بعد منتظرم که شما نظرات خودتان را با توجه به تیتر این یادداشت بیان کنید. ﺭﻭﺯﯼ ﻣﺮﺩی ﺍﺯ ﺑﯿﺎﺑﺎﻧﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﻋﺒﻮﺭ ﺑﻮﺩ٬ ﮐﻪ ﺩﯾﺪ ﻣﺎﺭﯼ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﺗﺸﯽ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ ﺳﻮﺧﺘﻦ ﺍﺳﺖ٬ ﭼﻮﺏ ﺩﺳﺘﯿﺶ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﻭﻥ ﺁﺗﺶ ﺑﺮﺩ ﻭ ﻣﺎﺭ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﺍﺩ٬ ﻣﺎﺭ ﮐﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﺍﺯ ﭼﻮﺏ...
-
جنگ برای رسیدن به اهداف روابط عمومی
جمعه 8 مرداد 1400 09:17
«مدرسه روابط عمومی»- گاهی کارشناسان روابط عمومی در طول دوره ها یا مشاوره ها از سختی های کار برایم تعریف می کنند. از اینکه مدیرعامل یک شبه کار یک ماهه شان را رد می کند یا تغییراتی را اعمال می کند که اهداف برنامه زیر سوال می رود. آنها می گویند باید چه کار کنیم؟ می گویم باید بجنگید و آنگاه مثال می زنم: اگر تخته ای را روی...
-
مکعبی نگاه کردن در روابط عمومی
پنجشنبه 7 مرداد 1400 09:08
«مدرسه روابط عمومی»- نگاه مکعبی در ارتباطات انسانی و اساسا در هر اقدامی به معنای چند بعدی دیدن مساله و توجه به زوایای دیگری که ممکن است در نگاه اول پنهان مانده باشند، است. ما آدمها اصولا همان جهتی که اول به ذهنمان میآید را جدی گرفته و بر اساس آن تصمیم میگیریم یا واکنش نشان میدهیم. در نگاه مکعبی سعی میکنیم از...
-
دینداری یا بی دینی در روابط عمومی؛ مساله این است!
چهارشنبه 6 مرداد 1400 09:00
«مدرسه روابط عمومی»- امروز جریان های فکر مختلف از بی سوادی رسانه ای مردم سوء استفاده کرده و هرچیزی را به عنوان دانش به مردم می دهند. عموم امروز گمراه تر از همیشه در میان خروارها اطلاعات له شده اند. در این میان یکی از جریان های غالب، جریان بی دینی است. این جریان جریان جدیدی نیست، اما نحوه تبلیغاتی آن بسیار جدید و حرفه...
-
تاثیر لحن بر ارتباطات انسانی
سهشنبه 5 مرداد 1400 08:55
«مدرسه روابط عمومی»- لحن در ارتباطات انسانی نقشی بسیار حیاتی و تعیین کننده دارد. در واقع، لحن میتواند به اندازه کلمات یا حتی بیشتر از آنها، در انتقال پیام و منظور گوینده مؤثر باشد. تاثیر لحن را میتوان از چند منظر بررسی کرد: 1. انتقال احساسات: لحن میتواند طیف وسیعی از احساسات را از شادی و هیجان تا غم و خشم و...