بیانیه های مطبوعاتی به دو دلیل عمده حائز اهمیت هستند. اول، آنها رسانه و صنعت شما را در جریان آخرین تلاش های شرکت شما قرار می دهند. دوم، آنها علاقه گزارشگران را به نگارش متونی در مورد شرکت شما تحریک می کنند
اگر شما برای اینکه یکی از 3000 نفر برنامه ریزی کرده اید، چطور می توانید پیام خود را متفاوت کنید؟
رگ روو، موسس آژانس گری هر پی آر که در دالاس مستقر است، ایده هایی چند را مطرح می کند:
برش درهم و برهم
پیش از نگارش نخستین کلمه گزارش خبری، خودتان را در نقش یک گزارشگر قرار دهید و سوالات زیر را بپرسید:
1. آیا این واقعا خبر است؟
2. آیا جالب است؟
3. آیا برای خوانندگان/ شنوندگان/ بینندگان مهم است؟
4. آیا به موقع است؟
5. آیا منحصر به فرد است؟
اگر هرگونه پاسخ منفی برای سوالات فوق وجود دارد، بهتر است در ایده خودتان تجدید نظر کنید.
مخاطبان خود را بشناسید
به چه کسانی می نویسید؟ دانستن پاسخی برای آن سوال می تواند تفاوت های زیادی را ایجاد کند. به یاد داشته باشید:
• گرفتار اصطلاحات فنی/علمی (برای مثال: نظریه خورشید مرکزی) نشوید مگر اینکه برای مخاطبان علمی/ فنی می نویسید. اگر برای عموم مردم می نویسید، مطمئن شوید که خورشید را شرح دهید و نه نظریه خورشید مرکزی.
• رهبری تان را انسانی کنید. برای اینکه تیترتان مورد توجه قرار گیرد و مثالی برای زندگی واقعی شود، باید در رسانه ها تکرار شده و مطالعات و یافته های آن مرتبا منتشر شود.
دوره را پمپ کنید
ما در عمق عصر بصری قرار داریم. تصاویر چاپی با کلمات شما در کنار تصاویر بصری تهیه شده در گزارش مطبوعاتی شما امروزه از اهمیت بسزایی برخوردار شده است. همه رسانه ها- تلویزیون، رادیو، چاپ، آنلاین- به تصاویر به بیان داستان شما کمک می کند.
• یک گزارش خبری دیجیتال ایجاد کنید. این گزارش را برای همه رسانه ها با یک داستان و در قالبی که هر یک از آنها می طلبند قرار دهید: یک پکیج ویدئویی و یک B رول برای تلویزیون؛ بخش های صوتی برای رادیو؛ یک گزارش خبری؛ و گرافیک های حمایت کننده و بخشی برای چاپ و همه آنچه در بالا آمد و لینک هایی را به سایر اطلاعات برای خروجی های آنلاین.
• ویدئو می تواند در وب سایت شرکت شما مجددا هدفگذاری شده یا برای ذینعان و مشتریان بالقوه ارسال شود..