«مدرسه روابط عمومی»-دوره آموزشی آسیب شناسی تعامل دولت و رسانه ها و راهبردهای تعامل مؤثر به شما کمک می کند تا با چالش ها و موانع موجود در تعامل دولت و رسانه ها آشنا شده و راهکارهای لازم برای ایجاد تعاملی مؤثر و سازنده را فرا بگیرید.
ارتباط مؤثر دولت و رسانه ها نقشی اساسی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد.
این دوره به شما آموزش می دهد که چگونه دولت می تواند با رسانه ها به طور شفاف، صادقانه و مسئولانه ارتباط برقرار کند، اطلاعات دقیق و به موقع به آنها ارائه دهد و از انتشار اخبار نادرست و شایعات جلوگیری کند.
کد دوره: 402/07
مدت زمان ارائه آموزش: 12ساعت (نظری و عملی)
پیامدهای یادگیری :
- از قابلیتها و توان رسانهها به نفع سازمان خود بهره برداری می کنند.
- برای انجام مأموریتهای خود تعامل بین روابط عمومیها و رسانهها را تقویت می نمایند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
• معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای مدیران روابط عمومی
• طرح مسأله (بررسی نحوه تعامل دستگاه با رسانه ها (ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
• تبیین آرایش جدید رسأأانه ای/ضأأرورت تعامل با رسأأانهها برای اطلاع رسأأانی خدمات دسأأتگاههای اجرایی و دولت/رابطه دو سویه دولت و رسانه ها/ نقش رسانه ها در ساختار سیاسی حکومت ها/ تحولات مهم رسانه ای در آرایش جدید رسانه ای/ جایگاه رادیو و تلویزیون، مطبوعات ، خبرگزاریها بویژه فضای مجازی در آرایش جدید
رسانه ای/ رفتارشناسی رسانه ها/ موج آفرینی های جدید رسانه ای / جریانشناسی رسانه/آسیب شناسی و نقد عملکرد روابط عمومی ها و مسئولان در تعامل با رسانه ها / راهکارها و راهبردهای تعامل مطلوب بین دولت و رسانه
• ارائه کار عملی و مطالعاتی/ آسیبشناسی وضعیت تعامل دستگاه با دولت و رسانه
شیوههای یاددهی- یادگیری:
سخنرانی، بررسی موردی، ارائه کار عملی و تهیه گزارش، استفاده از رسانه های دیداری و شنیداری، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای عملکردی (ارائه کار عملی و فعالیت مطالعاتی (آسیب شناسی تعامل دستگاه محل خدمت با دولت و ارائه راهکار)
مجریان دوره:
واحدهای آموزش دستگاه های اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان
«مدرسه روابط عمومی»- دوره روابط عمومی و کاربرد رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای برقراری ارتباط موثر با مخاطبان و ارتقای برند خود را با استفاده از قدرت رسانه های اجتماعی فرا بگیرید.
در این دوره شما با مفاهیم کلیدی روابط عمومی، نقش رسانه های اجتماعی در روابط عمومی و نحوه استفاده از پلتفرم های مختلف رسانه های اجتماعی برای رسیدن به اهداف ارتباطی خود آشنا خواهید شد. مشخصات دوره در مدرسه روابط عمومی به شرح ذیل می باشد:
کد دوره: 402/01
مدت زمان ارائه آموزش: 16ساعت
پیامدهای یادگیری :
- ابزارهای ارتباطی پیشرفته در رسانههای اجتماعی را می شناسند و آنها را در روابط عمومی بکار می گیرند.
- نیاز مخاطبان دستگاه به اطلاعات را برطرف می کنند و اطلاعات را بر اساس منشور سازمان خود از طریق انتخاب
رسانه اجتماعی مناسب، منتشر می نمایند.
- با کانونهای خبری بعنوان هسته اصلی فعالیت روابط عمومی جهت انتقال پیام، ارتباط برقرار می کنند.
سرفصلها و رئوس مطالب یادگیری:
▪ معرفی دوره و ارتباط آن با شرح وظایف/ اهمیت و ضرورت دوره برای کارمندان روابط عمومی
▪ طرح مسأله(بررسی ارتباط روابط عمومی دستگاه با رسانهها، ارائه توسط فراگیران، بحث و گفتگو)
▪ تعریف رسانه های اجتماعی ،ویژگیها ، قابلیتها و نقش آنها در اطلاع رسانی/ روند توسعه رسانه های اجتماعی /
حوزه های کاربری رسانه های اجتماعی/ کاربرد رسانه های اجتماعی در روابط عمومی/ چیستی وکارکردهای رسانه های
اجتماعی/ انواع رسانه های اجتماعی/ کانالهای ارتباطی تعامل روابط عمومی با رسانه/ ارتباط رسانه های اجتماعی با
سایر حوزه های فناوری / زنجیره ارزش و ابعاد اصلی شبکههای اجتماعی/ روشهای تولید و اشتراک محتوا در
رسانه های اجتماعی/ تقسیم بندی جدید رسانه های اجتماعی/ جریانسازی در رسانههای اجتماعی/ قوانین مربوط به
رسانه های اجتماعی/ امنیت سایبری و حریم خصوصی/ الگوهای صحیح مصرف رسانه های اجتماعی
▪ مهمترین مشکلات و موانع ارتباطی رسانه و روابط عمومی و راهکارهای عملی ارتباطات موفق
▪ ارائه نمونه های موردی کاربرد رسانههای اجتماعی در بخش عمومی
شیوه های یاددهی- یادگیری:
سخنرانی،مشارکت فعال، بحث و گفتگو و تجربه آموزی از گروه همتایان و افراد صاحبنظر،
بررسی موردی و سایر روشهای آموزش مهارت محور
ارزشیابی فراگیران:
ترکیبی از ارزشیابی تکوینی(مستمر) و ارزشیابی تراکمی (پایان دوره) / ارزشیابی دانشی و آزمونهای
عملکردی ( فعالیت مطالعاتی در خصوص موضوع و ارائه گزارش )
مجریان دوره: واحدهای آموزش دستگاههای اجرایی، مرکز آموزش مدیریت دولتی، مراکز آموزش و پژوهشهای توسعه و
آیندهنگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها و مراکز و مؤسسات آموزشی دارای مجوز در حیطه «روابط عمومی»
«مدرسه روابط عمومی»- روابط عمومی ضعیف می تواند به طرق مختلف به یک سازمان یا فرد آسیب برساند. دکتر عادل میرشاهی راه حل تقویت روابط عمومی ضعیف را در کوچینگ و آموزش می داند. وی می گوید: برخی از پیامدهای منفی روابط عمومی ضعیف عبارتند از:
عوامل متعددی می توانند به روابط عمومی ضعیف منجر شوند، از جمله:
دکتر میرشاهی، متخصص روابط عمومی الکترونیک معتقد است سازمان ها و افراد می توانند با انجام اقدامات زیر از روابط عمومی ضعیف جلوگیری کنند: