-
نقطه جوش در ارتباطات انسانی
شنبه 20 شهریور 1400 18:08
«مدرسه روابط عمومی»- نقطه جوش در ارتباطات انسانی، حد تحمل افراد است. جایی که دیگر شخص نمی تواند خودش را کنترل کند و از کوره در می رود. این نقطه برای روابط عمومی بسیار اهمیت دارد. اگر شما مدیر روابط عمومی هستید، باید بدانید که درجه حرارت مذاکرات داخلی شما چند؟ باید این نقطه را به مدیران ارشد یادآوری کنید، چراکه ممکن...
-
انواع شوخی از منظر یک ارتباطگر
جمعه 19 شهریور 1400 18:01
«مدرسه روابط عمومی»- از صبح که از خواب بلند می شویم با مردم در ارتباط هستیم تا زمانی که دوباره شب به خواب برویم. در طی روز ممکن است بارها با انواع شوخی ها سرو کار داشته باشیم . (حتی اگر انسان شوخ طبعی هم نباشیم ! با ما شوخی می کنند !) پس دانستن نکات و ظرایف این موضوع می توتند ما را در ارتباط بهتر با اطرافیان یاری دهد...
-
روابط عمومی؛ هنر کاستن از هارد تایم
پنجشنبه 18 شهریور 1400 17:55
«مدرسه روابط عمومی»- آمریکایى ها یک کلمه ترکیبى جالبى در زبان محاوره و روزمره خود دارند بنام Hard time که هر چه سعى کردم نتوانستم معادل فارسى آنرا بیابم تا مفهوم واقعى را برساند. ترجمه لغت به لغت "زمان دشوار" یا "زمان سخت" بسیار نارساست. خیلى جالبه که سرگرمى ترجمه یک داستان کوتاه و ساده انگلیسى،...
-
روابط عمومی یعنی هنر همدلی
چهارشنبه 17 شهریور 1400 17:48
«مدرسه روابط عمومی»- همدلی یا امپاتی (empathy) چیست؟ این سوالی است که ممکن است هر کسی از خود بپرسد و ممکن است بخواهد بداند که چه تفاوتی میان همدلی و همزبانی است؟ اگرچه در ادبیات ما مولوی به این موضوع پرداخته است، اما در این نوشتار قصد داریم که همدلی را از منظر علمی مورد توجه قرار دهیم. "امپاتی" به معنی خود...
-
روانشناسی رفتار؛ راه شناخت ارتباطگر در زمان کوتاه
سهشنبه 16 شهریور 1400 16:26
«مدرسه روابط عمومی»- طرز نگاه هنگام نوشیدن می تواند به شما کمک کند تا شناختی از مخاطبتان پیدا کنید. لذا در این مطلب به این موضوع می پردازیم. تحقیقیات نشان داده افرادی که هنگام نوشیدن قهوه یا چای، به داخل فنجان نگاه می کنند، افرادی درونگرا، ایده آلیسم، آگاه و متمرکز هستند. اما فردی که به لبه های فنجان نگاه می کند، فردی...